Nyomtatóbarát változatNyomtatóbarát változatKüldés e-mailbenKüldés e-mailbenPDF változatPDF változat

Edzéselvek és a változatosság

Létezik még egy edzéselv, ami némi magyarázatra szorul, és ami lehetővé tesz további változatosságot, ez pedig az izomösszezavarás elve. Sokan úgy értelmezik ezt, hogy gyakorlatilag mindegy, hogy mit csinálunk, mindegy milyen sorrendben és rendszerességgel.

Nyújtás

A nyújtást évek óta az edzésprogramok szerves részeként ismerjük. Sportolók évtizedek óta használják, bár pozitív élettani hatásaira csak a közelmúlt vizsgálatai adtak bizonyítékot.

Kezdők edzésterve, helyes étrend kialakítása

A testépítés egyre nagyobb teret hódít hazánkban is, népszerűsége rohamosan emelkedik. Szinte minden korosztály, férfiak és nők egyaránt belátják, hogy a testedzés minőségi változást hozhat életvitelükben.

A testépítés nemcsak a külsőt változtatja meg, hanem az akaraterőre és az önbecsülésre is pozitív hatással van.

Ismét a zsírégetésről 2.

A diétázás alatt alkalmazott táplálékkiegészítők

Ismét a zsírégetésről 1.

Aki kicsit is foglalkozik testének külső állapotával, annak egy téma mindig érdekes, ez pedig a fogyás, zsírégetés. A médiában rengeteg helyen található információ a zsírégetésről, de mégis a legtöbben nem helyesen járnak el zsírfogyasztás alatt.

Edzés a tömegnövelés alatt 4.

A tömegnövelés alatt elengedhetetlen, hogy a használt súlyokat fokozatosan növeljük. Ez magában hordozza a sérülés veszélyét, ezért a bemelegítés legyen az edzés egyik legkihagyhatatlanabb momentuma. Semmiképp se essünk neki az edzésnek alapos bemelegítés nélkül. A nyújtás is hasonló fontosságot kap ebben az időszakban.

Edzés a tömegnövelés alatt 3.

A mellgyakorlatok felsorolásánál már eset szó a gyakorlatok mennyiségéről. Ugyebár a tömegnövelés célja plusz testsúly és erő felhalmozása. Itt az izmok fejlődéséről, vastagságuk gyarapodásáról van szó.

Edzés a tömegnövelés alatt 2.

Gyakorlatok tekintetében mindig az alapgyakorlatokra kell támaszkodnunk. Sokszor látok a teremben olyanokat, akik a nagy mellkas reményében több sorozat kereszthúzással próbálnak meg izomtömegre szert tenni. Az izoláló gyakorlatokkal általában nagyon nehéz az izmok erejét növelni, így ezeket a tömegnövelés alatt, ha nem is kell teljesen, de valamennyire mellőzzük.

Edzés a tömegnövelés alatt 1.

A hatalmas izomtömeget nem lehet egy-két hónap alatt elérni, néhány edzéssel nem lehet versenyfizikumot kifejleszteni. Ezért több hónapos, több éves tömegnövelő edzésre van szükség az eredményekhez. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy néhány hónap tömegnövelés után azonnal szálkásítással foglalkoznak.

Aerob edzés

Az emberi szervezet legfontosabb izma a szív. A szívnek az a szerepe, hogy eljuttassa az oxigénnel telített vért a sejtekhez, hogy eltávolítsa onnan a salaktermékeket. A szív a többi izomhoz hasonlóan alkalmazkodni igyekszik a megnövelt követelményekhez, így aki rendszeres edzéseket végez, annak a szíve is megerősödik.